Paulien in Hong Kong

Ngong Ping en Tian Tan Buddha

Hallo lieve allemaal!

De eerste volle week school zit er inmiddels op en ik kan met veel blijdschap mededelen dat ik inmiddels een nieuw vak heb gevonden! Het is een economie vak, genaamd Asia-Pacific Economics. Ik heb totaal geen economie achtergrond maar we gaan het gewoon proberen, wie weet vind ik het wel heel erg leuk! Dus ik heb nu een goed passend vakkenpakket gevonden wat ook door de VU wordt goedgekeurd (hèhè!)

Donderdag had ik Welcome Dinner met mijn hall en mijn hele verdieping, dit was heel erg gezellig, en ik heb met veel van mijn verdiepingsgenootjes gekletst, die ik nog niet eerder gesproken had. Het is echt grappig, want ik ben een van de langste van mijn verdieping. Dit is voor mij zo raar, want in Nederland ben ik met mijn 1,69m best wel klein. Hier dus niet.

Vrijdag zijn we naar een winkelcentrum in de buurt geweest die echt enorm was! Ze hadden zelfs een schaatsbaan binnen (say whaaaat)terwijl het buiten 30 graden is dus dat was echt heel raar om mee te maken.

Afgelopen weekend heb ik niet superveel gedaan. De plannen van zaterdag hebben we naar zondag verplaatst vanwege het ontzettend slechte weer. Zaterdag werd er gewaarschuwd voor een regenstorm. We hebben echt vanaf 's ochtends tot aan het eind van de middag stromende regen gehad. Er is die dag 70-90mm regen gevallen! Zaterdagavond zijn we toch nog op stap gegaan en ben ik samen met Gijs naar een skybar gegaan op de 30e verdieping van een gebouw. Dit was echt een bizar gaaf uitzicht! We hebben daar gebruik gemaakt van het Happy Hour, zodat we 50% korting kregen op ons biertje haha. Uiteindelijk hebben we per biertje 4 euro betaald. Best prijzig, maar je betaalt echt voor het uitzicht. Dit was het wel waard. We hebben daar de zon zien ondergaan.

Zondag zijn we naar Ngong Ping en de Tian Tan Buddha gegaan, waar we dus eerst zaterdag heen zouden gaan. We moesten eerst ongeveer 40 minuten met de metro naar Lantau Island, een ander eiland dan waar ik woon. Op Lantau Island is ook het vliegveld. Vanaf het metro station gingen we met een kabelbaan naar de Tian Tan Buddha. De Tian Tan Buddha is de grootste Buddha ter wereld in de buitenlucht. In Mainland China is nog een grotere, maar deze is uit een grot gehakt. Deze Tian Tan Buddha is gemaakt van brons en 34 meter hoog. Om er te komen moet je meer dan 250 trappen op lopen (De dom van Utrecht is ongeveer 450 treden). Het uitzicht was echt adembenemend mooi, zowel vanuit de gondel naar de Big Buddha (zo wordt hij ook wel genoemd) als vanaf de big buddha zelf. Hong Kong heeft ontzettend veel eilanden en vanaf de grote hoogte kon je er al flink wat zien. Het is echt heel gaaf dat je vanuit de superdrukke, overvolle stad, kan ontsnappen naar een gebied vol natuur en amper vol met bebouwing. Ik denk dat in dit geval de foto's meer gaan zeggen dan mijn verhaal. Ik verwijs dus hierbij naar de foto's die ik erbij ga toevoegen.

Voor de rest is vandaag de 2e week alweer begonnen en is nu wel echt een beetje het gewone leventje begonnen en heb ik steeds meer ritme in mijn leven. We zijn door de Nederlandse ambassade uitgenodigd voor een welkomsdrankje op 28 september en zo te zien op Google Maps zullen we dan belanden in een riante villa. Ik ben echt heel benieuwd hoe dat gaat zijn, maar dat duut nog even. We hebben ook plannen om begin oktober naar Japan te gaan en Tokyo (en misschien Kyoto) te bezoeken. Ik denk dat aan het eind van de week de plannen daarvoor ook wel concreet zijn, maar dat laat ik in de volgende blogpost wel weten!

Groetjes,

Paulien

Reacties

Reacties

Sir Job of the Rozen clan (rightful heir to the name)

De wie is de mol vibe is er wel heel erg bij die Buddha.

Maarten

Leuk verhaal zussie! Wel fijn dat je dan eindelijk een keer het gevoel hebt dat je wat langer bent lijkt mij. Veel succes met economie in ieder geval en veel plezier deze week!

Arnold

Super mooie fotos . Ben echt heel benieuwd .

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!