Paulien in Hong Kong

Mijn stedentrip naar TOKYO! (1/2)

Hallo allemaal,

De laatste keer dat ik een blog heb geschreven was op 9 oktober, al bijna een maand geleden. Toen zat er een derde op, inmiddels ben ik over de helft. Er is veel gebeurd, maar ik schrijf nu pas een blog.

Nou, om maar mee te beginnen, de helft zit er dus al op. Dit is echt supergek, het gaat best wel snel. Ik heb het nog steeds naar mijn zin hier en eigenlijk is er qua dat niet veel veranderd. Qua school; dat zit er over 3 a 4 weken al op. Voor ongeveer de helft van mijn vakken heb ik 22 november al mijn laatste les. Dit gaat zo snel! Eigenlijk best raar, want ik heb pas examens tussen 8-20 december! Genoeg tijd om te leren dus haha.

Het rooster voor de examens is vorige week online gekomen en eigenlijk is dit wel supergustig. Aangezien pap en Maarten 20 december in de morgen aankomen, hoopte ik echt dat ik die dag geen examens had. Gelukkig is dat niet het geval. Mijn laatste tentamen is al 15 december! De examens heb ik verspreid over 4 dagen: 8, 9, 12 en 15 december. Op 15 december heb ik er dan twee, maar dat geeft niet. Dat is echt een gek idee, over een maand zit ik al aan mijn tentamens, maar wel fijn.

De twee vakken die ik niet leuk vond (Asia Discourses en Asia Pacific Economies) vind ik nog steeds niet leuk, vooral omdat voor Asia Discourses we een essay moeten schrijven van ongeveer 5 pagina's over de voor- en nadelen van nationalisme en ik dat gewoon best pittig vind. Ik zit natuurlijk compleet niet in de geschiedenis en verwante onderwerpen dus dit zal nog een uitdaging worden. Gelukkig is de leraar van dit vak wel heel aardig en daarom heb ik aankomende vrijdag een gespek met hem om hierover te praten.

De andere drie vakken gaan goed, en zijn ook leuk. Morgen heb ik nog een laatste midterm voor Business in IT context die gaat over het management perspectief en het financing en accounting perspectief. Management zal wel een makkie worden want dat heb ik op de VU al wel 10 keer gehad, maar voor het andere perspectief moest ik wel even oefenen. We zullen zien. Het is maar 45 minuten, dus lang en veel zou het wel niet zijn.

Nou, dan over TOKYO! Daar ben ik vorige week woensdag (26 oktober) tot zondag (30 oktober) geweest. En wauw! wat een ontzettend gave stad. Deze stad is echt compleet anders dan Hong Kong! Het is meer westers, dus een cultuur shock had ik niet echt. Ik ging met Gijs en nog 2 andere Nederlandse meiden. We vlogen woensdag in de namiddag en kwamen pas 's avonds aan. Dus toen we bij het hostel aankwamen zijn we meteen in ons bed gedoken en gaan slapen.

Het was echt een leuk hostel trouwens. Het was een capsule hostel, wat inhoudt dat je een klein hokje met een bed erin voor jezelf hebt (dus waar je echt alleen kan slapen) en daarin ligt en slaapt en eigenlijk verder niks doet. Ik heb onder foto's wat foto's van alles geplaatst dus vergeet niet daaronder te kijken. In het hostel moesten we ook onze schoenen uitdoen, dus elke keer als we binnenkwamen deden we netjes onze schoenen in een kluisje en moesten we pantoffels aandoen. Dit was in het begin wel een beetje raar, maar eigenlijk is het logisch en ook heel hygiënisch. Woensdagavond hebben we dus ingecheckt en zijn we meteen gaan slapen.

Donderdag: DAG 1/3

Donderdag begonnen we de dag met de buurt verkennen en lopen naar het dichstbijzijne metrostation (Kayabacho) en ontbijten. We ontbeten bij een lokaal zaakje met broodjes. Een soort van subway maar dan anders. Daarna gingen we naar Asakusa en de Senso-ji tempel. Dit was een hele mooie rode tempel waar ook een dienst aan de gang was. Dit was echt wel een mooie tempel, en ziet er toch ook weer anders uit dan hier.

Na de tempel gingen we naar de Shibuya crossing, dit is het drukste kruispunt ter wereld! Ik denk dat sommigen die wel kennen. Dit was wel druk, maar gezien het tijdstip niet heel druk (we waren er denk ik rond 11 uur 's ochtends). We liepen door Shibuya, wat wel een leuke wijk was. De hippe winkels zoals H&M, Zara etc hadden ze hier. Het was een wijk echt voor tieners. Daarna liepen we naar Takeshita street, wat een soort van anime straat, waar je veel meiden ziet in cosplay. Dit was wel apart, maar wel grappig.

Toen we door Takeshita Street waren gelopen kwamen we uit bij de Meiji Shrine tempel. Een tempel gelegen in een bos, wat echt heel gaaf was. Je kon echt de drukte uit de stad even ontkomen door daarheen te gaan. Deze tempel had een compleet andere stijl. Deze was heel simpel en alles was van hout. Deze tempel was ook veeel minder toeristisch dan de eerste van die dag. Als je naar het binnenplein van die tempel liep moest je ook OVER de drempel stappen, want als je op de drempel stapt dan heb je 7 jaar ongeluk haha. Bij die tempel zag je ook families in klederdracht. Vrouwen in kimono en mannen in een soort zwarte kimono. En natuurlijk allemaal houten slippers aan! Dit was echt gaaf om te zien, dat die oude tradities op een hele mooie manier bewaard blijven.

Daarna liepen we door naar een soort botanische tuin. Daar begonnen we allemaal een beetje in te kakken omdat we de hele dag al aan het lopen waren. Dus ondanks dat de tuinen heel mooi waren, heb ik er niet optimaal van kunnen genieten. Daarna liepen we door naar Shinjuku, een buurt met heel veel felle lichten en winkels. De rest wilde heel graag sushi eten, maar gezien het feit dat ik daar niet van hou, ben ik teruggegaan naar het hostel. Ik was zo ontzettend moe, dat ik echt niet meer kon.

Dat was het einde van dag 1 en gezien dit zo'n lange blog was, ga ik in een andere blog vertellen over dag 2 en dag 3!

Foto's van dag 1 zou ik wel onder deze blognaam uploaden!

Groetjes Paulien

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!