Paulien in Hong Kong

Mijn stedentrip naar TOKYO! (2/2)

Hallo allemaal,

Welkom bij deel twee van mijn blog over mijn stedentrip naar Tokyo!

Nadat ik dag 1 vroeg naar het hostel ben gegaan, heb ik een heerlijke nacht gehad en was ik dag twee weer vroeg op om op stap te gaan! We zijn eerst met de metro naar de vismarkt in Tsukiji geweest. Ik houd helemaal niet zo van vis, dus ik was al bang voor de lucht. Maar dat viel harstikke mee! De vis was hartstikke vers natuurlijk, dus het rook er heel normaal. En pff, voor 10 uur 's ochtends was het echt al superdruk. We moesten ons echt door de mensenmassa heen wurmen. Hoe dan ook, wel heel leuk om allemaal soorten vis te zien die ik nog niet eerder kende. Ook hadden ze er hele grote hoofden van een tonijn, dat was ook wel .. apart .. om te zien.

Daarna zijn we naar Akihabara gegaan, dit wordt ook wel Electric Town genoemd. Dit komt omdat er superveel winkels zijn met allemaal elektronica spullen. We zijn toen nog een soort winkelcentrum ingegaan en wow; we waren binnen een minuut iedereen al kwijt haha. Overal uithang borden, kleurrijke borden, geluiden, lichten. Dit was echt wel bijzonder, ze hadden hier alles wat je je maar kan indenken, van alle soorten computers en telefoons (Apple, Windows, Dell, HP, Toshiba, Lenovo en nog wat Japanse merken) tot alle soorten camera's. Het was echt overweldigend. Ze hadden hier bijvoorbeeld ook de nieuwe Windows laptop die in Nederland nog niet uit is, dus dat was wel grappig. Ze hadden bijvoorbeeld ook robotjes.

Toen we naar buiten kwamen regende het echt keihard, de rest had een paraplu gekocht maar daar was ik natuurlijk te koppig voor (had er een in het hostel liggen maar had ik niet meegenomen) en dus was ik zeiknat toen we bij de volgende stop aankwamen. Dit was een winkel met allemaal manga (japanse stripboeken) en poppen. Dit was wel een bijzondere ervaring haha.. Ze hadden namelijk ook hele aparte (erotische) japanse stripboeken. Dus dit was wel even heel vreemd. Toen we die winkel hebben doorgekeken (die trouwens 10 verdiepingen had) en zijn we naar een soort kunstmuseum gegaan waar een van de andere meiden heel graag heen wilde. Daar een beetje doorgelopen, maar dat was niet zo bijzonder. Daar even wat gedronken en geschuild voor de regen (die toen nog steeds bezig was).

Die avond wilden we graag gezellig wat gaan drinken ergens dus zijn we in een soort Jazz bar gestapt. Op het moment dat we in de straat stonden te overleggen waar we naar binnen wilden gaan, werd daar het bord naar buiten gebracht waarop stond dat het happy hour was. Nou, de keus was toen snel gemaakt, alle wijn, bier en cocktails waren 500 yen. (4 euro 30). Dus wij daar om 19 uur naar binnen (veel te vroeg haha) en maar een beetje daar zitten. We werden boven in een soort hoek gezet met een bank en een tafeltje toen we de drankenkaart voor het happy hour voor onze neus kregen. Hmm.. alles in het Japans, hoe gaan we dat aanpakken? Gijs wilde graag witte wijn, dus hij gewoon vragen: ''White wine for me please'' waarop de ober ons vragend aankeek. Hmm.. dan maar een plaatje van een glas witte wijn opzoeken haha. Dus dat aan de ober laten zien, waarop hij zei; '' Aaaah, whiteru winuuu '', waarop wij natuurlijk moesten lachen, maar het was doorgekomen. Shirley wilde een rode wijn, dat ging op dezelfde manier maar kwam ook door. Tessa en ik wilde graag een cocktail. Nou, dit was nogal een uitdaging. Tessa de vertaling van cocktail naar het Japans laten zien aan die man, nou je kan wel raden hoe hij ons aankeek haha. Die vertaling was een beetje vreemd gegaan vrees ik haha. Wij een plaatje opzoeken van een cocktail, sex on the beach, op Google. Wij dat laten zien, waarop hij in z'n walkietalkie vroeg aan de barman: ''Sexeruu on the beachuu?'' Waarop we het antwoord kregen dat het helaas niet aanwezig was.. Nou goed, wij uiteindelijk maar wat willekeurigs aangewezen op die Japanse kaart. Nou, daar kwam hij dan met onze drankjes, het zag er wel prima uit, maar toen ik een slok nam wist ik wel 99% zeker dat ik gewoon een Sprite had gekregen haha. Achja, dat is ook gezellig.

Toen we daar een tijdje zaten kwamen er drie mannen (denk van ongeveer 60 jaar) aan het tafeltje naast ons zitten. Zij bestelden een fles whiskey en ijs. Zij zaten daar dus lekker whiskey te drinken. Prima, natuurlijk, maar het was nog nieteens 20 uur haha. De DJ draaide ondertussen lekker beetje boogie/jazz plaatjes en dat was wel leuk. We konden ook een verzoekje aanvragen op een blaadje en naar de DJ brengen, dus dat deden we geregeld. Van ABBA, naar Michael Jackson, van alles. Op een gegeven moment zien we die mannen naast ons opstaan en naar het midden van de kamer lopen, wij dachten oh ze gaan even naar de WC ofzo, maar neee, ze gingen daar dansen! Nou, wij natuurlijk helemaal verbaast want de hele club/bar was leeg. De manier waarop ze gingen dansen was echt hilarisch, ze gingen echt van die pasjes doen van links naar rechts en van voor naar achter. Dat was echt heel grappig. Na een aantal liedjes begon de bar/club wel een beetje vol te raken met alleen maar 50 plussers. Op een gegeven moment beginnen die Japanse mannen naar ons te winken of we mee wilden dansen. Nouja, ik meteen skeptisch, want ik dacht dat die mannen foute bedoelingen hadden. Dus ik bleef lekker zitten, maar Tessa en Shirley gingen wel dansen. Nou, pff, dat was echt mega grappig haha. Toen kwamen ook nog vrouwen van een andere tafel meedoen en het feest was compleet. Toen YMCA opkwam, moesten Gijs en ik dus ook echt wel meedoen. Het was in ieder geval zo raar, stonden we daar met Japanse mannen en vrouwen als enige buitenlanders mee te dansen. Rond een uur of 22 gingen we naar het hostel en dat was het eind van dag 2.

Dag 3:

Deze dag wilden we eigenlijk fietsen huren, omdat het heel mooi weer zou worden. Helaas, hadden meer mensen dat idee dus de fietsen waren helaas op. Die dag zijn we begonnen met het gaan naar Ueno, een buurtje met marktjes en veel soorten winkels. Dit was echt een leuke buurt en hebben we dan ook even rondgewandeld. Vanuit Ueno zijn we naar Ueno zoo gegaan, een dierentuin in die buurt. Dat was opzich wel leuk en best goedkoop (5€ entree) en ze hadden allemaal verschillende dieren. Ze hadden panda's en dat was wel het leukste denk ik. De rest van de dieren was wel oke, maar de hokken waren zo klein en gewoon niet leuk. Als je Burgers Zoo gewend bent qua hokken, dan vind je alles al snel zielig. Dus dat was wel oke, maar niet heel bijzonder.

Na de dierentuin zijn we Indiaas gaan eten bij een vegetarisch restaurant (Tessa is vegetarisch) en dat was heel lekker. We kregen curries, naan en rijst. Dat was erg lekker!

Na het eten zijn we opgesplitst. Tessa en Shirley wilden graag naar een buurt waar ze allemaal keuken benodigheden verkopen, en Gijs en ik wilden terug naar de eerste tempel van dag 1 omdat ze daar allemaal souvernirs verkochten. Ik wilde nog graag een magneet voor mijn collectie dus die heb ik daar gekocht. Daarna zijn we naar even naar het hostel gegaan en daarna gingen we rond half 5 naar het keizerlijk paleis midden in de stad. Het jammere was dat de tuinen rond het paleis net dicht gingen. Dit was echt super jammer, dus helaas moet ik daar nog een keer voor terug komen. Dat was wel een beetje een teleurstelling, dus daarna zijn we maar naar het grootste treinstation van Tokyo gelopen en hebben we daar nog even rondgekeken. We moesten in dat station ook onze soort van OV chipkaart inleveren die we hadden gevonden daar. Maar echt, makkelijker gezegd dan gedaan.. Pff, we hebben denk ik wel 20 minuten gezocht. Dit komt omdat het station een trein en metro gedeelte heeft en ook nog eens een paar verdiepingen hoog is. We werden door iedereen een andere kant op gestuurd en we werden helemaal gek. We hebben toen dat kantoortje eindelijk gevonden en onze borg teruggekregen. Daarna zijn we nog even een crèpe gaan eten (want dat is daar heel populair) en heb ik mijn eerste bubble tea gedronken (was vreemd).

Toen we daar klaar waren zijn we nog even wat gaan drinken met Tessa en Shirley omdat dat onze laatste avond was en dat was wel gezellig. De andere meiden bleven een dag langer dan Gijs en ik dus we hadden even afscheid van ze genomen. Daarna zijn Gijs en ik naar het hostel gegaan en hebben we ons gedoucht en zijn we in bed gekropen.

Dag 4 (zondag 30/10)

We stonden om 5 uur op omdat onze vlucht al om 9 uur ging. We zijn toen naar de busterminal in de buurt gelopen en zijn met de bus naar het vliegveld gegaan (ong 1 uur rijden). Daar hebben we lekker rustig ontbeten en zijn we op het vliegtuig terug naar Hong Kong gestapt.

Tokyo was in ieder geval superleuk en heeft een hele andere vibe dan Hong Kong. Dit was wel leuk om mee te maken. Inmiddels ben ik weer terug in het schoolleven (ondanks dat ik niet meer zoveel zin heb in al dat school gedoe haha) en doe ik toch maar mn best. Over 2 weken zijn al sommige laatste lessen dus ja, dat gaat snel.

Sorry voor de lange blog,

bedankt voor het lezen iedereen!

Groetjes Paulien

Reacties

Reacties

Arnold

Weer een leuke ervaring rijker .
Nog anderhalve maand leren dus nog even volhouden

Hannie en Jaap

Hallo Paulien, wat interessant allemaal! Erg bijzonder om mee te maken denk ik. Geniet er nog van! Groetjes,

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!